måndag 25 maj 2009

100:ade inlägget - en flygande jacob!



När jag grillade baconlindade majskycklingbröst häromdagen så blev det lite över, så vad göra? Det solklara svaret är ju Flygande Jacob!! Denna klassiker från 80-talet (tror jag), är ju suverän.

Bara vispa grädde och krydda med italiensk salladskrydda och chillisås (ta gärna lite tomatpuré också). Häll över den delade kycklingen och in i ugnen en stund på rätt hög värme. Igentligen ska du ha i bananer här också, men jag hade inga hemma. Under tiden knapersteker du bacon och plockar fram jordnötterna. Skär lite sallad också, jag tog babyspenat och gurka idag.

När hela härligheten är perfekt så ta ut den ur ugnen, strö på bacon och jordnötter, ta för dig och njut!

4 kommentarer:

  1. Bananer finns alltid på 11:an utom mitt i sommaren då småsmåsmåflugor medföljer!

    Flygande Jakob var min absoluta favvismat under tonåren!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer precis med åsa och eftersom jag fortfarande (typ) är tonåring (hahhah!) så finns flygande jakob fortfarande högt, högt upp på listan!!!

    Grillad kyckling är gott, ja, det är en form av kyckling som jag faktiskt gillar, men det ska vara låren eller vingarna...

    Oh vad jag längtar till onsdag, har SÅ MYCKET att berätta!!!

    SvaraRadera
  3. Heja Kattis som botaniserar i allas skafferier,vilket skapade minnen till en sann blogg följare.

    Undrar vilken kycklingtyp du har använt?
    kram K

    SvaraRadera
  4. Jag använde färsk majskycklingfilé med skinn, väldigt bra faktiskt!

    SvaraRadera