fredag 17 april 2009

Grillat är godast!


Här har vi en favorit i repris: grillad fläskkarré med grönsaker. Jag hade den goda fetaostsåsen/cremen till. Bara blanda creme fraiche, fetaost och basilika, herre gud vad gott det är!

Men här har smugit sig in en katt bland hermelinerna, vad kan det vara månde?? Det röda är paprika och det gröna är sockerbönor. Men vad är det vita? Jag skalade (eller Stefan och min underbara granne Marie skalade hi hi), skar ner dem lite och la i en form med olja salt och peppar. Sen fick de gå i ugnen på 200 grader i 20 min. De var ljuvliga! De gör sig också superbt i en soppa eller varför inte gratäng. De växer som ogräs! Vad kan det vara?

2 kommentarer:

  1. kan det vara jordärtsskockor? Sååååå gott!

    Längar efter grillat, vilket brukar höra helgen till med i helgen gissar jag att det blir sönderkokt stek med överkokta potatisar och dito grönsaker. 80-årskalas... Det får bli grilat på söndag, så enkelt är det bara! Fetaostcremen ska göras och avnjutas, är det en synd att äta den med sked?!?

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det jordärtskockor! Det är vidunderligt gott, men svårskalat! Hoppas det gick bra med kalasen, undra vad vi kommer att bjuda på när vi är 80?? "Jo, det är så gott med Tacos tycker ni inte det? Jag kommer ihåg första gången jag smakade det..."

    Det finns ingen synd, och framförallt inte detta!!!

    SvaraRadera