måndag 15 juni 2009

Stevia - äntligen har jag också testat!


TUSEN TACK MIKKAN!! Nu har jag äntligen fått tummarna loss och testat stevian du skickade till mig för flera månader sen. Igentligen hade jag inte tid men gjorde det ändå. Det blev jordgubbar och vispad grädde över när vi hade fikat, ja, ni vet ju by now att jag äter jordgubbar så mycket jag orkar under säsong.
Jag mosade dem, det var kanske en halv liter och hade på kanske ett halvt kryddmått stevia. Sen vräkte jag på grädden, kanske ett par deciliter och blandade om. Det blev perfekt, urgott! Där är en bismak som jag inte kan sätta fingret på, men den stör inte. Det gick hem hos barnen och det är ju huvudsaken. Så nu är det jag som ska beställa hem!

2 kommentarer:

  1. Det är en spännande växt! Tänk att naturen innehåller precis allt! Det är en skymf mot naturen att ta ifrån den sina egenskaper i den renaste formen så att de glöms bort

    SvaraRadera
  2. Men, det var ju strålande, superkul att du testat och att det gick hem! vet inte varför bismaken stör mig så himla mycket, den lyckas liksom överskugga allt. Kanske triggar den nåt smakminne eller nåt? Oavsett, perfekt att asndra gillar det, och vad bra att vi kunde lösa detoss bloggare emellan. :D

    SvaraRadera