onsdag 17 juni 2009

En sann vän!


Idag blev det glass!! Och inte vilken glass som helst, utan punsh-glass. Ja, ni läste rätt. Hur gott som helst! Jag lånade glassmaskinen av grannen och sa att kom in om en timme så äter vi punshglass. Det var bara det att när jag kom hem så hade vi ingen punsh hemma, så det blev att lomma tillbaks och be om det också. Så förutom att de lånade ut glassmaskinen och stod för punshen så var det jag som bjöd på glass. Med sånna vänner behöver man inga ovänner!!!
Jag vispade 5 äggulor med ett kryddmått stevia fluffigt. Jag vispade 4 dl grädde, hade i punsh och blandade ihop allt och frös i maskinen. Till rostade jag lite hasselnötter. Detta är nog det godaste.....

1 kommentar:

  1. Detta lät verkligen gott!!

    Sköt om dig och familjen, ha en helt underbar midsommar, för det ska jag ;)

    Kram kram

    SvaraRadera