söndag 28 juni 2009

Semester mmm....

Denna semester börjar lysande, vilket väder!! Har nog faktist bränt mig lite, det var ju lite molningt och då behövs väl ingen solskydd??!

Idag hade jag hunnit förbereda, jag grillade ju högrev för ett tag sen och blev inte lyckligare av det, men nu har jag läst både här och där att det ska vara så himla gott och så fantastiskt mört osv. Swedish bbq-team bland andra är av denna åsikten, och de borde ju veta tänkte jag. Så jag kokte en fin bit högrev redan i torsdags som har stått och gottat sig sen dess. Enl reklamen så behöver man nu bara skära den i tjocka skivor, köra på lite glace och grilla en runda. Min fantastiska kocksyster kokte ihop en härlig nektarin- och grönpepparglace som vi körde på. Till så körde vi en kall sås med ananas, salvia, gul lök, turkisk yoggi och mayo, kanon gott. Men vad säger vi då om köttet? Ja, helt OK, men jag tror inte vi vinner några medaljer i något grill-VM med det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar