torsdag 4 juni 2009

Så här ska det se ut!


Bara kolla in dessa rygbiffarna, det är så här jag menar att det ska se ut när jag säger att ni ska köpa de vitaste biffarna!! Ser de ut på nåt annat sätt så köper inte jag ryggbiff längre. På tal om vilket nötkött som är bäst, så vill jag ju bestämt slå ett slag för svenskt givetvis. Närodlat så att säga. Annars håller sydamerika väldigt hög klass, särskilt Argentina. Brasilien är close but no cigar! Men framförallt så akta er å det bestämdaste ifrån Tyskt och Italienskt nötkött!! Det finns kanske bra om ni åker dit, jag menar det vi kan köpa här hemma. Gör aldrig det! Och detta kommer jag inte att ändra mig på, hihi.


Så här blev dessa biffarna efter en kort men intesiv stund på grillen. Till hade vi sparris (igen, jag vet, men jag tror inte det är fysiskt möjligt att tröttna på det) och en sås på Saint Agur, grädde och vitlök. Den blev lite lös i hullet faktiskt, jag rekommenderar lite grädde bara och ha i färskost i stället, typ Philadelfia. Köttet bara saltade och pepprade vi och det var sagolikt gott!





4 kommentarer:

  1. Längtar ihjäl mig efter en blodig biff!!!

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina köttbitar!

    Det får man inte tag i varje dag...

    Nu måste jag skutta runt lite här i din trevliga blogg!

    /Fjällmor

    SvaraRadera
  3. Åsa sammanfattar mina känslor! Och lite jordgubbar på det så är man i extas!

    Vi ses och hörs på måndag

    SvaraRadera
  4. Fjällmor: Välkommen! Skutta på du bara!!

    SvaraRadera