lördag 20 juni 2009

Midsommardröm...


Det blev midsommar i år också och tyvärr var min spådom om vädret häromdagen nästan alldeles korrekt.....
Men vi lyckades vara ute nästan hela tiden! Precis när vi kom så öste regnet ner, men då skulle vi ju ändå packa upp och dona lite. Det var min tur att göra tårta till fikat. Det blev den marängtårtan som var med och tävlade i buffé-tidningen ni vet. Fast hemgjorda maränger och absolut inte mjölkchoklad i tryffeln så klart. Den var himla god och blev extra fin med lite fläderblommor på. Flädern blommar för fullt nu och jag ska nog ta och göra lite fläderkoncentrat att ha i frysen. Då behöver jag inte ha så mycket socker nämligen och det är ju praktiskt, och fläder är väldigt gott tycker jag.
Efter fikat så klarnade det upp och vi (eller alla andra rättare sagt, jag kan inte och vill inte lära mig knyta kransar och klä stången) klädde stången och dansade och lekte. Det är för mysigt! Lagom till maten så började det regna igen och åska och blixtra också!! Men vi satt ute ändå, det är liksom sporten på midsommar..... Hur gick det för dig med vädret, dansandet och sillen?
Sillen förresten: Alax hel i hink (vit med röd text) är allra godast! Fast vem behöver den informationen nu??

3 kommentarer:

  1. Vädret: Regn i omgångar! Mycket sådant!
    Dans: Nää ingen dans för mig inte! Det hade gjort för ont
    Sill: Jo god sådan, fast i vit hink med blått (Falkeskogs tror jag) lock, den funkade den oxå! Och romsill såklart!

    Sen blev det jobb för maken, Thea somnade kl 21.30, Matilda vid 22 snåret.

    Igår blev det stekta nypotatis, med karrékotletter. Och hemvispad bearneis (nästa gång kommer jag in med byttan till dig... mjölksyra i 20 min efteråt!)

    SvaraRadera
  2. You go girl!! Fantastiskt att du vispar egen bea!! Självklart hjälper jag dig nästa gång, det är det minsta jag kan göra nu när Micke passar våra barn stup i kvarten i poolen!!!

    Tråkigt att du har så ont...

    SvaraRadera
  3. Nyttig info trots allt - jag äter sill hela sommaren! :)

    SvaraRadera