måndag 13 juli 2009

Gott av Stefans lax!!


Äntligen!! Kommer ni ihåg att jag försökt göra något gott av öringarna eller vad det nu va för firrar Stefan kom hem med från företagsfisket? Inget har blivit gott, de har smakat dy vad vi än hittat på. Men så testade jag att grava två filéer. Jag hann inte göra vid dem, de låg alldeles för länge på gravning. Så när vi drog till Stockholm så bara torkade jag av dem och kastade in i frysen. Idag tog jag upp och testade, och WOW det samkade faktiskt inte dy utan riktigt gott!!!

Jag tärnade en filé, ett halvt kilo kanske, hackade ner 3 avokados, en gul lök och en massa dill. Pressade över saften av en lime och rörde om med creme fraiche tills det var lagom. Sen la jag upp det i en vacker skål och serverade det LCHF-style med bara varsin sked! Vi var 10 st, tre som inte var så himla förtjusta, så då räckte det precis till oss andra.

1 kommentar:

  1. Det var som vanligt helt galet gott och såååå underbart att vara hos er. Saknar dig redan.Puss puss

    SvaraRadera