onsdag 15 juli 2009

Burgare - mmm...


Detta blev super, verkligen! Jag köpte buffelmozzarella häromdagen, för att testa, viktigt att pröva nya saker hela tiden, eller hur? Vad är det coolaste du testat hittills i sommar? Nu var det i alla fall dags att använda den. Lite otippat så blev det till hamburgare!
Härliga färsbiffar kryddades varsamt med salt och svartpeppar och grillades ganska snabbt och hårt direkt. På med ljuvlig buffelmozzarella, lägg dem till sidan och lägg på locket. Låt gå tills osten är perfekt helt enkelt. Bacon stektes knaprigt och en sagolik nektarinsalsa hackades. Nektariner, gurka och salladslök blandades med en härlig jordgubbsvinegrette och olivolja, därpå bryskt kryddad med chili-explosion. What can I say, det har lätt för att bli bra, hihi! Och tack för tipset, Mikkan!

4 kommentarer:

  1. Oj så gott det låter! Ska testas. Hur gör du salsan, mängder ungefär? Tack för alla bra recept. IB

    SvaraRadera
  2. Det bästa jag testat i sommar var en ananas-salsa! Jag som inte brukar gilla frukt i/till mat och definitivt inte ananas men detta var en tja.. sju-poängare! Ellinor

    SvaraRadera
  3. IB: Varsågod, det är så lite så!! Hur gjorde jag den? Jo jag tog till 3 pers 2 nektariner, dryg dm gurka och en halv knippe salladslök. Ungefär si så där, vinäger och olja på, och glöm inte chiliexplosion!!

    Elli: låter himla gott, will try!

    SvaraRadera
  4. Buffelmozzarellan menar du? Den är helt awesome, så mumsig!

    SvaraRadera