måndag 27 juli 2009

Kravtomater, eller hur handlar du?



Jag gillar inte tomater så där himla mycket faktiskt. Gör nåt med dem, en tomatsallad, grekisk sallad, tomatsås, grillade, semitorkade, soppa eller så, det är gott. Men inte bara! Fast de här är ljuvliga.... Det är COOPs blandade kravtomater och de är ju vackra som en tavla, jag kan inte låta bli att köpa dem. Som tur är tycker alla andra om tomater här hemma...

Så här handlar jag, jag kan alltså åka till COOP bara för tomaterna och delikatessen med tomat-och basilikasalami, grillat fläsk och Saint Agur i bit. Malen vaniljstång har jag bara hittat här också! Till ICA går tåget när grädden är slut, de har ju Skånemejeriers Kravgrädde i enlitersförpackning, perfekt! De var även ensamma med att föra gourmetsmöret tidigare, men det har nästan alla nu. Till Holma cyklar vi när grönsakerna är slut, där handlar vi även te, kakao och choklad. Ägg också från höns som springer fritt omkring! Kött handlar vi på CityGross! Vi har en gårdsbutik som har både nöt och lamm, men dit har jag inte hittat än, kanske dags idag? Vi har en Lidlbutik här i Höör också, jag har aldrig varit där. Men det är nog dags denna veckan! Jag har aldrig ens bläddrat i deras blad, men av någon anledning (som stavas LOA: lagen om attraktionskraften!!) så gjorde jag det. Och där var faktiskt en hel del som vi behövde, himla billigt dessutom. Jag återkommer med rapport! Hur handlar du?

2 kommentarer:

  1. Som synd är har jag inte nära till Coop, så den där berömda vaniljstången lyser än med sin frånvaro i mitt skafferi, jag kör old school i brist på annat.

    Vilket är delikatessmöret du talar om?

    Jag handlar ICA:s ekologiska vilda tomater (http://njutmaten.blogspot.com/2009/04/kickstart.html), ost och bacon i saluhallen, köt på citygross också, mejeriprodukter från Järna i Hötorgshallarna. Älskar att handla bra grejjer, en stor del av måltidsupplevelsen på något vis.

    SvaraRadera
  2. Jag bor i Hörby - men jobbar i Höör. Handlar dock det allra mesta på Kvantum i Hörby, men gillar City Gross köttdisk. Massor av välja på, bra kött och alltid något erbjudande.
    Särbon bor i Höör, åt tidigare enligt LCHF & köper väldigt mycket grönsaker på just Lidl. Jag har bara varit i den affären en enda gång se´n den öppnade, men har kanske ändå missat något. Ibland har dom tydligen billigt kött oxå, typ oxfilé. Då dom köpt hem nå´t stort parti. Svenskt, förstås.

    /Miss Juni

    SvaraRadera