måndag 20 juli 2009

Kungen av dressing!


Idag blev det burgare igen, det är så fantastistk gott! Idag blev det hälften nöt och hälften blandfärs. Stefan svängde ihop dem med Santa Marias Hamburgaremix! Jag vet, det låter b och allmänt förfall att använda sånt, men jag tycker ärligt att den är grymt god! Fast igentligen handlar det inte om det idag, idag handlar det om dressing, om att kunna bjuda in grannar och sen få en sagolik dressing ihopsvängd i sitt eget kök av en av Skånes bästa kockar, det är lyx det!!! Själv hade jag tänkt att det blir bra om jag pressar i lite vitlök i en burk creme fraiche

Marie och Ellen jobbade efter principen "vi tager vad vi haver" och det vi "havade" hemma och som de valde att använda var: majonäs, creme fraiche, ketchup, vitlök, rostad paprika, cornichorns, syltlök, salt, sellerisalt, chili explosion och svartpeppar. De finhackade, blandade och kryddade varsamt till perfektion. Det blev så gudagott, tusen tusen tack!! Till hade vi tomat, gurka, gul lök, bacon och faktiskt skivad cheddar i portionspack. Jag tror att den är svår att hitta ekologisk..... men den är väldigt god och passar så himla bra, den är ju liksom gjord för att ligga på en burgar och smälta så där lite lagom!


Men vad har vi här nere då?? Jo, detta är också våra grannar, inte våra kockgrannar, utan dess sötnosarna, Elvis och Cleo, bor lite närmare, nämligen i samma hus som oss, fast så långt ifrån man kan komma. (Så nu vet alla nisom vet var vi bor!) Och jag tycker faktiskt om djur, även om jag ofta raljerar och skämtar. Bara jag slipper ta hand om dem! Been their, done that! For now, i alla fall....






4 kommentarer:

  1. Mmmm vad det såg gott ut, det får bli hamburgare nu någon dag :) Tack för igår det är alltid lika underbart. love ya

    SvaraRadera
  2. Bara för allmän info så är salladen nu plockklar! Vassegoa!

    SvaraRadera
  3. Du har skrivit om chili-explosion tidigare och vad är det? Är det en färdig krydda eller gör man den själv? Tacksam för mängd och vad i så fall. IB

    SvaraRadera
  4. Du får en att bli 3 meter lång.....badbollar eller dressing....spelar ingen roll; DU ÄR BÄST!

    SvaraRadera