torsdag 9 juli 2009

Gissningslek!


Vad är detta???? Detta är små träd eller buskar som har planterats på marken precis utanför vår tomt, av kommunen alltså. De är grå-silver-gröna, har långa stora taggar och ser rätt så oansenliga ut, tråkiga alltså. Jag har undrat hela tiden varför de har planterat såna!
Men så i dag så frågade jag grannen som är himla trädgårdskunnig och fick ett svar som gjorde mig riktigt lycklig!! Hon var inte riktigt säker, men jag har googlat det nu och är övertygad och, som sagt verkligen glad att kommunen planterat sådana hemma hos mig så att säga. Men vad säger du, vad är det?? (Om min kära moster Karin och Lasse är inne och råkar se detta så kan jag säga att ni har en fördel, vi pratade om sådana här buskar på Fjäderholmarna och undrade faktiskt hur de ser ut!!)

1 kommentar:

  1. Blommar de tidigt på våren med vita blommor på nästan bar kvist? Jag tippar isf på slånbär.

    Hoppas allt är bra på din semester. Jag har inte semester men njuter i fulla drag av varje steg framåt jag gör på jobbet.

    Många kramar Ellinor

    SvaraRadera