söndag 15 mars 2009

Omelett

När jag väl gör något ordentligt till frukost så är det ju jättegott! Idag blev det fläsk- och ostomelett. Tärna sidfläsk och stek i smör. Krydda med salt, ingefära och vitpeppar. Slå på uppvispade ägg och strö över lite riven ost. Låt gå klart, denna fick gå lite länge faktiskt. Jag vill ha den lite krämigare. Strö över persilja och njut. Jag hade på lite hackad lök från gårdagens tacobuffé också, inte dumt alls.


På tal om nåt annat så åt jag bacongrytan från häromdagen, till lunch på jobbet dan efter. Det var ännu godare då. Det är ju ofta så med grytor att de behöver stå till sig lite. Tillbehöret hade jag arbetat lite mer också. Creme fraichen vispades och blandades med citron, både zest (skal) och saft, och massor av hackad färsk timjan. Vilken hit! Just nu är jag väldigt inne på färska kryddor, de livar verkligen upp vilken rätt som helst. Köp hem en kruka vet ja! Vilken då? Det spelar ingen roll, alla är underbar!! (Fast det är klart, köp inte hem koriander om du inte har testat det innan och vet att du gillar det!)

1 kommentar:

  1. omelett är en favvis hos mig, speciellt med bacon! Brukar ha lite grädde i äggsmeten också, men steka ganska magert för att det inte ska bli för kvalmigt.

    Hoppas allt är fine!

    Kram

    SvaraRadera