tisdag 24 mars 2009

Detta blev smaskigt!!



Idag gick jag hemifrån kvart i sju på morgonen och kom hem ganska exakt 12 timmar senare. Det blir långpannor ibland på mitt nio till fem jobb också!! Jag åt bra frukost i morse, en halv skiva entrecôte med bearnaisesmör (alltså kall bearnaisesås!) Jag skulle till Citykontoret och då vet jag att det inte finns grädde till teet och bara frallor till fika, så därav den rejäla frukosten så tidigt! Jag tog så klart inga frallor, lite varmt vatten för värmens skull, och för att jag konstigt nog tycker om kokt vatten, till fika. Då stod jag mig alldeles utmärkt fram till lunch som blev vid ett-tiden. Vi gick till en italiensk restaurang, där man kan välja om man vill ha rätterna med eller utan pasta! Så det passar ju undertecknad som hand i handske. Lite underbar kyckling med kronärtsskocka och parmesan, harrikuverts och sallad blev det. Mycket gott!

Men när jag kom hem vid sju, och efter att ha tittat på Zack och Cody för att mysa med mina underbara barn, så var jag så trött och hungrig så det fanns inte! Nåt snabbt ville jag ha men nåt roligare än stekt ägg, som i ofs är jättegott. Mina ögon föll på det skivade fläsket. Det tog jag och knaperstekte lite snabbt, medans jag rev skalet av en lime och ca 1 cm färsk ingefära. (Jag bryr mig inte om att skala ingefäran, det behövs inte!) Jag blandade rivet med lika delar creme fraiche och philly creme cheese, lite pressad lime och chilliörtsalt. Och det blev bara så himla gott!! Jag tror att detta måste vara perfekt till lite grillad kyckling eller lax, ta fram era grillar bara! Snön bara skojar med oss. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Åh... Kyckling... Parmesan..! (fläsk fick jag min beskärda del av igår, var som du hungrig men hade inte tid, så det blev ett paket bacon och ett ägg)

    Undrar vad jag ska hitta på med denna ost näst... Mannen är inte så förtjust (när han SER att det är i, ibland kan man tro att han är i femårsåldern) så det gör det lite trixigare.
    Kyckling borde jag ta mig i kragen och gå och köpa men vill inte köpa "vanlig" eftersom de allra flesta kommer från urusla förhållanden, visste du att det bara finns en enda producent av ekologisk kyckling i Sverige? Och även om den är ekologisk så skulle den kunna ha levt ett bättre liv och tillhör ändå de snabbväxande (=dåligt) framavlade, onaturliga arterna.
    Ja, jag har ju lite dubbelmoral med tanke på att jag köper bacon och korv, de stackars grisarna har väl bara det marginellt bättre skulle jag tro... Om de inte blir skållade levande vill säga;)

    Hoppas ni hade det bra på HK och att det var lärorikt. Vi ses på tors em!

    SvaraRadera
  2. HK var LYSANDE!, if you cath my drift!!

    Jo, kyckling är ju en historia för sig. Vi äter nästan aldrig kyckling, Stefan vägrar för att de har det så hemskt. Vi äter en del quourn istället. Bosarpskycklingen är fin, men finns inte alltid att tillgå. Vi får äta annat helt enkelt!

    SvaraRadera