torsdag 19 mars 2009

Till kvällsmat: antiklimax och Beethoven!!

Trollpoeten letar flygfisk
Idag när jag handlade var jag hungrig! Ni vet hur det är, inget bra upplägg. Oh det hade varit gott, lite sånt måste vi ha nån gång, undra om jag inte behöver två av de där. Jag köpte grytbitar av både fläsk och nöt, en rejäl bit entrecôte, falukorv, räkor, quorn och rökt lax. Avocado, krasse, persilja, philadelfia, boursin. Jag tänkte ömsom göra heta grytan med mandel, ömsom whiskeygrytan med quorn och räkor. Eller osttårtan med rökt lax och sås på krassse och champinjoner... Ja, ni förstår grejen.
Sen kollade jag på klockan och insåg att jag kommer inte att hinna, knappt ens packa upp!! Det var nämligen månadskonsert på musikskolan och det vill vi ju inte missa på något vis. Som tur var hade jag köpt lite skinka och en sallad från delikatessen, en kräftröra lyx med rom och vitlök. Så det blev två snabba rullar skinka med kräftstjärtar och massor av fin musik som jag fick mig till livs idag. Vad åt du till kvällsmat?? Och vilken musik spisade du till?? (Vi spisar mycket melodifestival till frukost!)

1 kommentar:

  1. Jag tillhör då den skumma skara som gärna spisar tystnad. Jag kom en gång fram till att jag totalt i mitt 22 (och ett halvt drygt (man får poängtera halvår efter man fyllt sju)))åriga liv ägt en skivsamling på totalt ca 5 skivor.
    Annars blev det pytt i panna med ägg. Halvfabrikat. (Kompenserades dock med ägg från fina höns som lever fritt på landet hos en fin familj.) Men vad gör man när man är hemma strax efter halv sju och ska vara på annan plats strax innan sju???

    Kräftstjärtar och pesto är en vinnande kombo tycker jag, blev sugen på det... Kanske ngn dag i helgen, man vet aldrig!

    SvaraRadera