lördag 5 september 2009

RAW!!!


När jag fyllde år fick jag en råsaftcentrifug och en mixer, samt två böcker om superfood! Det är inte för inte jag önskade mig alla fyra sakerna, de hör liksom ihop. Böckerna har jag inte fått än, men idag så började jag ändå exprimentera lite. Så till frukost blev det så här:

Jag körde ett par tre äpplen, två morötter och en tum-stor bit ingefära i centrifugen. Den saften slog jag sen i mixern och hade i en hel näve spenat och körde runt. Då blev det så här härligt!! Jag kan säga att det var en gnutta för mycket ingefära och kanske lite i överkant med spenat. Men det blev både gott och fräscht!

1 kommentar:

  1. Hej Kattis!

    Kul och spännande med saftcentrifug, Vi har en elektrisk juicer som vi använder ibland men den är så otroligt besvärlig att diska. :o)
    Stämmer bra att vår dotter går på Sophiaskolan! Hon trivs verkligen jättebra (och vi också). Hur är Emiliaskolan?

    Mvh Kire

    SvaraRadera