söndag 13 september 2009

Grön, grönare, spirulina!!


Grön, grönare.....




SPIRULINA!!
Nu har jag fått tag i min andra super-food, spirulina. Tio-i-topplistan på saker vi bör äta, och nu tänker jag lägg till, ta inte bort!, ser ut så här, allt enligt min nya gud, David Wolfe:
Gojibär
Kakaobönor
Maca
Bi-produkter: honung, pollen, gelé, propolis (inte honung om du har candida eller cancer)
Spirulina
AFA Blue-Green Alger
Marina phytoplankton
Aloe Vera
Hampafrön
Cocosnötter
Allt ska såklart vara rått och kravodlat, goes without saying väl?! Gojibär har jag hittat tidigare och det äter jag glatt och villigt. Just nu har jag dem på jobbet så jag kan inte lägga in nån bild, det kommer. Så nu var jag ute på jakt efter fler saker på listan. Och att det blev just spirulina berodde helt enkelt på att det var det enda som fanns i hälsokostaffären...
Så nu har jag testat spirulina, and what can I say? Piiii.....................
Hoppas verkligen att det är värt det! Så min quest för nya superfoods går raskt vidare och hoppas att de övriga är himmelskt goda!!!

6 kommentarer:

  1. Hörru kom ju på en sak, det där sötningsmedlet som inte är konstgjort, vad det nu heter (teflonminne) vart köper du det???

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej du minimusa, kommer strax över med luftmadrassen, tusen tack för lånet.

    Stevia heter det och går att köpa på nätet www.stevia.se tex

    SvaraRadera
  4. jag är glad det är Gojibären du har på jobbet och inte Coccosnötterna. Hur skulle det sett ut? ;-) Anneli

    SvaraRadera
  5. jag har en liten superfoodsserie på min blogg som verkligen relaterar här känner jag! :)
    http://njutmaten.blogspot.com/search/label/Super Foods

    Skrev om spirulina i förra veckan och innan dess om bipollen, två grejjer jag verkligen är inne på nu, gillar dessa nya upptäckter skarpt! Har anv spriluna med mkt gott resultati matlagningen tidigare (http://njutmaten.blogspot.com/2009/07/gront-ar-skont.html), och gillar det utblandat i en bra färskpressad juice, kan rekommenderas. Om man inte kan med smaken finns det ju kapslar att ta till också, som tur är!

    SvaraRadera
  6. så vare ja...

    Jag var inte hemma men förhoppningsvis var väl min man det!

    SvaraRadera