söndag 27 september 2009

Kattis Cook- a- long!!


Tinas Cook-a-long är det så klart, men á la mig! Helt klart är att detta är ett oerhört enklet sätt att bestämma mat till helgens gäster. Kolla på programmet på måndag, om det verkar gott: hämta receptfolder innan du går in i butiken. Sen är det bara att plocka ihop grejerna, klart! Ännu lättare är det om butiken gör som de lovar; märker ut varorna på hyllorna. Det hade inte "mitt" City Gross gjort, men min gissning är att de gör det nästa vecka....
Detta var sashimi på lax. Färsk lax (som varit fryst) skivas och läggs i marinad av teriyakisås, limesaft och sesamolja, en liten stund räcker. Sen upp på tallrik, på med rostade sesamfrön, strimlad ingefära och färsk koriander. Riktigt riktigt gott! Teriyakisåsen är lite för söt kan jag tycka och jag tror att det går lika bra att bara ta lime, sesamolja och ljus soya. Då slipper ni salta också, det behövdes nu! Men våga verkligen prova, det är såååå gott! Och RAW...

1 kommentar:

  1. Fantastiskt! När kollegorna äter sushi till lunch så köper jag alltid sashimi. Brukar få en bra hör med algsallad så också, och en mängd olika sorters fiskar och skaldjur. Raw, som sagt, och superfräsht!

    SvaraRadera