onsdag 9 september 2009

lamm, trumpetsvamp, blomkål, mmm


Ett fantastiskt gott rött kom i glassen (äntligen...). De vita är också himla goda men jag gillar rödvin mest kan man säga!!

Jag tror det var här i mellan som vi fick in lite frusen pumpa för att rensa smaklökarna. Det var fakitskt inte så upphetsande och fastnade heller inte på bild. Vi fick en mellanrätt till men jag minns inte varken när eller vad det var! Men jag är säker på att Marie berättar det i en kommentar för eller senare!!
Och sen kommer en underbar lammkomposition in. Lammytterfilé med kappa (som också nästan kan passera som raw-food =)), bringa så mör så mör och märg, ovanligt men gott! Till detta en blomkålsmousse och trumpetsvamp. Där är nån nöt också men jag minns inte, Marie: kan du hjälpa mig?? Det svarta pulvret är pulveriserad trumpetsvamp. Över alltsammans en ljuvlig skysås.
Potatispuré fick vi minsann också, säkert lika mycket som en golfboll ungefär! Ljuvligt smaksatt med äppelcidervinäger. Det räckte alldeles ypperligt! Och visst är den bara för söt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar