onsdag 11 februari 2009

Dags för kyckling!

Hög tid för kyckling i bloggen! Och kyckling med curry är ju en klassiker, här i ny tappning. Helstekt kycklingbröst med curryblomkålsmos. Recept på blomkålsmos finns det gott om på alla lowcarb-bloggar och jag tänkte att jag skulle testa det. Jag blev sugen på curry och vips så blev det så här. Kycklingen är ju inget konstigt, jag kryddade med en santa maria-kvarn bara, pasta rossa. Mer om den med fler i ett annat inlägg. Bryn på ordentligt och låt gå sakta tills klar, 68 grader.

Till moset tar du lite blomkål och skär ner i en gryta. Häll på grädde så det nästan täcker och ha i en klick smör, curry, gurkmeja och salt. Låt koka tills blomkålen är helt mjuk. Jag hade lite bråttom idag och det syns om du tittar noga, slätare kan det alltså bli! Ha i lite philadelfia och vispa slätt med elvisp. Smaka av, skär upp kycklingen och väl bekomme eller vad de nu säger i Danmark! PS Jag hackade massor av persilja över mitt, curry och persilja är en kanonkombo.DS PS 2: Ta er tid att tranchera (skära upp) kycklingen och arrangera tallrikarna fint, det gör enorm skillnad DS

2 kommentarer:

  1. Vad betyder tranchera? Skära upp va?

    SvaraRadera
  2. Javisst, det betyder skära upp, tack!! Det är tillagt nu.

    SvaraRadera