måndag 2 februari 2009

Vitlökscreme fraiche - gott till allt!


Idag har vi, i all enkelhet, stekt på lite skinkschnitzel och härliga grönsaker, kryddat gott och serverat med creme fraiche fullpumpad med vitlök och lite salt och peppar. Superenkelt och väldigt gott!

Igår var vi bortbjudna till min äldsta storasyster och fick fantastisk taco-buffé. Det är perfekt, det passar verkligen alla! Stora som små, LCHF-are eller inte. Denna systern driver även hon en blogg, och om ni har barn, har haft barn eller någonsin tänker skaffa barn, så tycker jag att du ska lägga hennes blogg som en favorit! Den heter livet leker och du hittar den på
www. jessicamedc.blogspot.com , den ligger i marginalen, bara klicka där! Den är suverän, den får en att tänka på vad som verkligen är viktigt och uppskatta nuet, kolla in den!

Eftersom jag var där igår så blev det ingen mat över som jag kunde ta med till jobbet idag. Vad gör man då?? Jo, då har man en fantastisk syster till! Denna kockar på Nyfiket i stan. Så där fixar hon LCHF till mig!! Idag blev det pasta med skinksås, parmesan (riktig!!!) och chillipesto, fast utan pasta då alltså. Underbart!! Hur har ni haft det idag?

2 kommentarer:

  1. det är ju helt skrattretande hur lika det blir varje dag!!!!
    Tack nu vet jag vad vi ska äta imorgon. Böckerna är bekräftade och skickas de flesta den 4/2. Åhh vad vi ska läsa och bli ännu bättre!! Vi återkommer med lästips när vi läst dem
    ÄLSKAR DIG ALLTID

    SvaraRadera
  2. Sitter i skolan och tragglar uppgift... Vissa i gruppen är energidödare men andra boostare, det är dem jag tyr mig till!

    Har haft en fantastisk morgon och längtar till jobbet så jag får träffa lite nytt folk.

    Hoppas du har haft och kommer att ha en underbar dag!
    Många kramar

    SvaraRadera