lördag 28 februari 2009

Quorn - med thai-touch


Idag var det snabba ryck som gällde, då är det guld att ha lite qournbitar i frysen! Det marknadsförs ju som mycket bra för att det är fettsnålt - jag tycker att det är bra mat ändå, hihi!!
Raskt brynte jag qournen med färdiga thaikryddor, i massor av smör (inte så mycket fett denna gång annars!) Ha i en skvätt vatten så du får med allt det gotta. Sen fräste jag på grönsaker helt snabbt, kryddade med resten av kryddorna och hällde på en burk cocosmjölk. Jag hade vitkål, silverlök och paprika hemma så det blev det. Jag valde att ha köttet bredvid (a part) för att barnen skulle äta nåt. Det blev jättegott och tog säkert en kvart att laga!

3 kommentarer:

  1. Cocosmjölk är en favvis hos mig, men mannen gillar det inte så blir inte så ofta... Detta lät gott, men tar kanske kyckling...

    VÄLKOMNA HEM!

    SvaraRadera
  2. Har precis veckohandlat,gissa om fisk är stor representant på vårat middagsbord!
    Jag tycker de är gott att ha lite typ plan B i frysen,som just denna vecka är olika fiskar!Fullt med frukt&grönt,sen är vi nöjda!Sist jag åt Corn var till taco buffé.
    Nyhet! Jag har blivit laktosintollerant.
    Så nu välkomnar vi VALIO i mitt matliv.
    Välkommen hem!Puss Karo

    SvaraRadera
  3. TACK! Skönt att vara hemma faktiskt. Vi hade det superduper underbart!!!

    Ellinor: när ses vi??

    Karo: Det var ju konstigt, att du inte tål laktos alltså, det hade vi ingen aning om eller hur? Men Valios produkter är faktiskt kanon, deras smör är underbart tex

    SvaraRadera