torsdag 13 augusti 2009

Gräddiga dillkräftor


Av någon outgrundlig anledning så köpte jag en burk med färdigskalade kräftstjärtar i lag härförleden. Förmodligen hade någon smart handlare insett att ingen skulle köpa såna kräftor nu mitt under brinnande säsong och därför kört ett extrapris, som jag gick på, suck!
Men inte suckar jag så länge, då gör vi väl nåt coolt med dem oxå! När jag fick med mig skal hem från den senaste kräftskivan så fick jag även med mig hemgjort, sagolikt gott spad! Aha, tänkte jag och hällde raskt av den tråkiga lagen som var i burken och på med den goa istället. Nu har jag ju DRASTISKT minskat hållbarheten på mina stjärtar, men så länge jag har koll så är det lugnt tänkte jag. Så idag kände jag att det passade utmärkt att använda dem om ni förstår!
Jag kokte helt enkelt ihop grädde till hälften, hade i citron och chiliexplosion, massor av marinerade kräftstjärtar och en hel hög hackad dill. Ett härligt martini-glas fick bli tallrik och vips hade jag torsdagsmys!!

1 kommentar: