söndag 15 maj 2011







Här har jag stekt halloumi som en perfekt lunch. Över hällde jag en gräslöksdressing och massor av peppar! När jag orkar en och annan gång så tar jag och kokar av hela pepparkorn, både svarta och vita, hur många gånger som helst. Alltså koka upp vatten, i med pepparkornen, låt det koka nån minut, häll av, börja om. Minst tio gånger!! Efter det så ska de läggas upp på plåt och rostas en stund i ugnen. Ganska mäckigt, men jag blir rikt belönad när jag är färdig: en peppar som är mild av urkokningen och nötig av rostningen. Nu kan jag använda riktig mycket peppar och få all smak utan styrka. Testa vet ja, du blir glatt överraskad!



1 kommentar:

  1. An Australian group saw diet shakes being utilized over the long haul and found that ladies utilizing diet shakes over an extensive stretch of time (supplanting one supper daily with shakes) could keep up their weight reduction for over a year.

    SvaraRadera