måndag 16 maj 2011

Green Smoothies!!


Denna smoothien kallar jag Blueberry Chocolat Inferno! Blunda och drick är väl det bästa rådet, alltså det är inte så himla vackert men superduperdunder gott! Jag har blandat blåbär, grapefrukt, banan, kakaokross, gojibär, spenat och spätt med vatten till lagom konsistens. Nu på våren tar jag kirskål (eller nässlor när jag är riktigt våglig!!) istället för spenat, härligt att gå ut och hämta superfood runt hörnet, vilken lyx.....





Här har vi lime green appel gorgeous, som denna heter, hahhahaha. Lime, grönt äpple, gurka, blomkål eller broccoli, några vindruvor om jag har hemma och lite grönt: nässlor, spenat, kirskål. Och så vatten, det får inte vara för tjockt tycker jag! Ingefära har jag i oxå, det höll jag på att glömma!



Hade jag sen haft lite mer superfood hemma så hade jag haft i det. Högst på önskelistan står: Reishi, Marine Phytoplankton, Hampa, Korngräs, Vildjordnötter, Macca och Bipollen. Kiviks Lilla Råa: here I come rätt som det är!!! Kom ihåg - det är lättare att ändra genom att lägga till än att dra ifrån!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar