torsdag 18 november 2010

Halvåtta hos mig!!


En helt vanlig torsdag såg det ut så här halvåtta hemma hos mig! Är det något vi är bra på så är det att mysa mitt i veckan....
I glaset har vi en HELT SAGOLIK, FANTASTISK, DET BÄSTA JAG NÅGONSIN DRUCKIT Amarone. Den heter Amarone Della Valpolicella Classico, nr 32145, och den rekommenderas å det varmaste. Fast du ska absolut inte göra glögg på den, eller koka din boeuf bourguignon i den hihihi (OBS! beställningsvara i Höör).
På fatet har vi tre ostar. Överst ligger en ständig favorit: Morbier, en mild salt underbar fransk ost som inte är någon mögelost. Det är istället aska i mitten, skrönan säger att det lades aska emellan morgonystningen och kvällsystningen. I mitten har vi min (och Ellens!) nya favorit:
Gruyère, ett schweiziskt mästerverk, helt klart bästa kombon idag! Längst ner har vi en vinnarost: Sörmlands Ädel, denna bara måste ni prova! Vann guld på ost-SM i år! Så himmelskt god....Finns att köpa i ostaffären i Höör. Nån som vill titta inom nästa gång?? Kramis så länge!

4 kommentarer:

  1. Hoppsan hejsan vad mycket gott det var i denna bloggen.

    SvaraRadera
  2. Gärna om jag slipper äta ost (eller alltså jag kan äta ost men jag tar med egen ;-) OK?)

    SvaraRadera
  3. Therése: vad kul att du tycker det!!
    Åsa: Självklart darling! När kan du ut och springa med mig??

    SvaraRadera
  4. Jag får inte springa det närmsta nu... det är bara 2 v sen operationen... (fast för att se det på den ljusa sidan så kan jag inte få framfall i alla fall haha) Gå kan jag göra så powerwalk anytime!

    SvaraRadera